Online magazine Slate gaat adverteren op de iPod. Niet met een audio- of videobestand, maar gewoon met een tekstadvertentie.
Het online blad gebruikt daarvoor een 'stil' audiobestand van 15 minuten. De textcasts moeten de 'Today's Papers'-rubriek promoten, een opsomming van het belangijkste dagelijkse nieuws uit de Amerikaanse kranten.
Slate experimenteert al een paar maanden met tekstadvertenties in podcasts, met name in de feed van de eigen 'Explainer'-podcast. Automerk Lexus treedt op als adverteerder in die podcast, en zal ook de iPod-advertentie sponsoren.
Slate probeert al sinds 2001 content beschikbaar te maken voor bijvoorbeeld eBooks, maar ja, de verkoop van eBooks loopt niet echt lekker.
Die moeizame ontwikkeling heeft echter met de textcast wel een direct resultaat opgeleverd: podcasts zijn nu eenmaal alomtegenwoordig; bijna iedereen heeft een iPod. De eBook-experimenten zijn toch nog ergens goed voor geweest, aldus Slate.
(via MarketingVOX)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!