Komend schaatsseizoen rijdt één van de Nederlandse marathon schaatsploegen met het logo van SOS Kinderdorpen op haar pakken. Hoofdsponsor Adformatie heeft bekend gemaakt de sponsorruimte te doneren aan de internationale kinderhulporganisatie.
De sponsoring wordt mogelijk gemaakt door Adformatie en haar moederorganisatie Uitgeverij (Wolters) Kluwer. Adformatie is al jaren hoofdsponsor van één van de Nederlandse marathon schaatsploegen. Dit jaar werden tijdens de ploegpresentatie niet alleen de spelers persoonlijk voorgesteld, maar tevens een nieuwe partner: internationale kinderhulporganisatie SOS Kinderdorpen. De samenwerking met een goed doel is een primeur binnen de schaatssport. Belangrijkste onderdeel van de sponsoring is dat de schaatsploeg rijdt met het logo van SOS Kinderdorpen op haar pakken.
‘Wij hebben gekozen voor SOS Kinderdorpen omdat zij qua marketingcommunicatie voorop lopen binnen de fondsenwervingbranche. Met het programma WorldCoaches en het innovatieve online donatieplatform SOSR, weet SOS Kinderdorpen op een mooie en slimme manier aandacht en relevantie te realiseren. Genoeg reden voor ons om ons aan dit A-merk te verbinden,’ aldus Rogier Mulder, uitgeefmanager Adformatie groep.
De SOS Kinderdorpen marathon schaatsploeg bestaat uit de schaatsers Sjoerd Huisman, Geert Jan van de Wal, Douwe de Vries, Karlo Timmerman en Sander Kingma. Zij staan onder begeleiding van ploegleider Pascal Vergeer.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!