Hij wordt verantwoordelijk voor de communicatie en marketing van de kinderrechtenorganisatie, die zich met meer dan tweehonderd projecten in zeventien landen ten doel stelt om kinderen te beschermen tegen uitbuiting.
Concurrentie
Hanenberg werkte eerder zowel aan klant- als aan bureauzijde voor profit en non-profit organisaties, met campagnes voor uiteenlopende merken als RBS, Renault, Sportlife, Mentos, NPL, Unicef, SHO. ‘De doelstelling van Terre des Hommes is het stoppen van kinderuitbuiting. Dat is een hele scherpe propositie en daardoor zeer uitdagend, wanneer het gaat om fondsenwerving’, aldus Hanenberg. ‘Helemaal in deze tijd: mensen hebben minder geld om te doneren, ze zijn kritisch over het werk dat goede doelen verrichten en ze zijn minder merkentrouw. Bovendien is de concurrentie groot. Maar ik ben er van overtuigd dat er kansen zijn, als we het fantastische werk van Terre des Hommes met de juiste strategie onder de aandacht weten te brengen van trouwe en potentiële donateurs.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!