Vandaag – woensdag 30 april - wordt een belangrijke knoop doorgehakt over het bladconcept en design van het tijdschrift dat in samenwerking met Studio Room – onder meer bekend van werk voor Triodos, Albert Heijn , Adformatie en natuurlijk LINDA. – tot stand komt.
Doel van deze updates is om de geesten te rijpen voor de relaunch op 3 juni tijdens Marcom, veel abonnees te werven en om u een gratis (!) proefnummer te laten aanvragen, maar ook om inzichtelijk te maken hoe de keuzes tot stand zijn gekomen. Dát Tijdschrift voor Marketing staat voor kwaliteit en is onlosmakelijk verbonden met het marketingvak en de strategische marketingfunctie horen we graag – want daar doen we het als redactie voor – maar bedachten we niet zelf.
In 2013 en begin dit jaar hebben veel gesprekken plaatsgevonden met lezers, volgers, fans en haters, stakeholders en niet te vergeten onze TvM-adviesraad en NIMA. Daaruit kwam onder meer naar voren dat een ultiem vaktijdschrift voor de strategische marketingfunctie iets anders is dan een vaktijdschrift over marketing. TvM is dienstbaar aan die functie, relevantie voor het dagelijks werk moet leidend zijn bij de keuzes die de redactie maakt.
Bovendien is een ‘tijdschrift’ in de ogen van veel moderne professionals misschien een dode boom; onze lezers ontvangen het blad nog graag in print, mits de overige TvM-media daar naadloos op aansluiten. 'Ik lees TvM thuis op de bank' hebben we meermalen als feedback op 'het consumptiemoment' teruggekregen. Dat neemt niet weg dat we weten dat veel lezers het blad midden in de werkweek ontvangen en op hun zakelijk adres. Iets om terdege rekening mee te houden evenals het feit dat we nog geregeld eindigen in de bladenkast, als gezond leesvoer voor een hele afdeling.
In de zoektocht naar de ideale bladformule heeft de afstemming op onze overige media: de site, de nieuwsbrief, de sociale kanalen, boeken en events een belangrijke rol gespeeld. Wat met een tweet begint, en een Marketingonline nieuwsartikel oplevert, kan uitgroeien naar een online interview, een uitgebreidere casebeschrijving of een belrondje voor het tijdschrift (want dat leest rustiger), een poll via LinkedIn en – als het echt een issue is – round table of congres en desnoods een compleet boek.
Het kán, altijd, mits het relevant is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!