(Restyle) Acht grote veranderingen aan Tijdschrift voor Marketing

In aanloop naar de aangekondigde relaunch van Tijdschrift voor Marketing op 3 juni tijdens Marcom schrijft de redactie van TvM/MarketingOnline updates over de laatste maand van het restyleproces.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Afgelopen woensdag is een besluit genomen over het definitieve bladconcept en dat wil zeggen dat rubrieken en onderdelen, maar meer nog het bladdesign zijn vastgelegd.

Mis ‘m trouwens niet, die ‘eerste’: Hier vraagt u een aan.

Alvorens werd bepaald wat zou veranderen aan het tijdschrift is ook bepaald wat niet zou veranderen. De naam blijft – ondanks zijn wat archaïsche bijklank – dezelfde. We gaan een oude dame van 48 niet van een bedachte fancy naam voorzien en bovendien staat die naam ook ergens voor. Eén columnist en één rubriek bleven, al krijgen beiden uiteraard een nieuwe look & feel. De vaste relatie met NIMA, dat ooit TvM initieerde, blijft ook al zullen de groengerande pagina’s verdwijnen. NIMA wil de marketeer in zijn of haar hele arbeidszaam bestaan terzijde staan met kennis, kunde en netwerkgelegenheden. Die ambitie deelt het met TvM dus dat mag je merken als je het blad leest. Verder bleef vrijwel geen uithoek van het blad ongemoeid.
 

Wat zijn de belangrijkste veranderingen?

- TvM krijgt geheel vernieuwde vormgeving met meer infographics, meer beeld, meer ‘instapmomenten’ en crossmediale verwijzingen.
- Een heldere structuur met drie herkenbare bladsegmenten: issues, cases en studies.
- Duidelijk onderscheid tussen snel & actueel nieuws en ‘doorleesartikelen’.
- Stevige interviews met duidelijke relevantie voor de strategische marketingfunctie.
- Round-ups en panels met topmarketeers aan het woord, in samenwerking met NIMA.
- No-nonsense cases en reviews van marketingacties, -implementaties en -innovaties.
- Updates uit ontwikkelingen in de internationale marketingpraktijk
- Market Intelligence: maandelijks een digest met management summaries uit nieuw home grown wetenschappelijk marketingonderzoek.

Soms een smakelijke amuse, soms stevige kost, maar altijd geserveerd met elegantie en stijl: relevantie is key. Tijdschrift voor Marketing brengt nieuwe ideeën, trends en cases uit de marcomindustrieën, waarmee we de strategische marketing executive helpen zich te onderscheiden en meer omzet te genereren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie