Raadsleden Eindhoven moeten een 'merk' worden

Werkgroep Communicatie van raad wil dat politici in training gaan in 'branding'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Eindhovense gemeenteraadsleden moeten aan zichzelf werken en een &;merk&; worden. Daarvoor ligt er een plan en een geldbedrag klaar van 78.000 euro per jaar, ofwel ofwel 1.733 euro per gemeenteraadslid. 

De persoonlijke ‘branding’ van de gekozen politici is onderdeel van een plan om de gemeenteraad zichtbaarder en bereikbaarder te maken, meldt het .

Boodschap aan de man

In een training moeten Eindhovense raadsleden leren zichzelf te zien als onderscheidende brandIn een commissievergadering volgende week komt hiervoor een plan van de werkgroep Communicatie aan de orde. Met een budget van in totaal 78.000 euro per jaar kunnen raadsleden vaardigheden en kennis opdoen om hun boodschap aan de man te brengen.

Het gaat onder meer om trainingen heldere taal, presentatietechnieken, debatteren, sociale media en &;personal branding&;. 

Kloof dichten

De werkgroep Communicatie van de gemeenteraad heeft goede hoop dat dit de kloof tussen volksvertegenwoordigers en burgers verkleint. Het bewijs vindt de werkgroep in de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen van maart vorig jaar. Voor het eerst sinds tijden steeg het opkomstpercentage in Eindhoven naar een bescheiden 44,74 procent.

De werkgroep, die inmiddels ruim vier jaar actief is, eist dit &;succes&; dan ook deels op.

Lees het volledige plan. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie