Eindhovense gemeenteraadsleden moeten aan zichzelf werken en een 'merk' worden. Daarvoor ligt er een plan en een geldbedrag klaar van 78.000 euro per jaar, ofwel ofwel 1.733 euro per gemeenteraadslid.
De persoonlijke ‘branding’ van de gekozen politici is onderdeel van een plan om de gemeenteraad zichtbaarder en bereikbaarder te maken, meldt het Eindhovens Dagblad.
Boodschap aan de man
In een training moeten Eindhovense raadsleden leren zichzelf te zien als onderscheidende brand. In een commissievergadering volgende week komt hiervoor een plan van de werkgroep Communicatie aan de orde. Met een budget van in totaal 78.000 euro per jaar kunnen raadsleden vaardigheden en kennis opdoen om hun boodschap aan de man te brengen.
Het gaat onder meer om trainingen heldere taal, presentatietechnieken, debatteren, sociale media en 'personal branding'.
Kloof dichten
De werkgroep Communicatie van de gemeenteraad heeft goede hoop dat dit de kloof tussen volksvertegenwoordigers en burgers verkleint. Het bewijs vindt de werkgroep in de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen van maart vorig jaar. Voor het eerst sinds tijden steeg het opkomstpercentage in Eindhoven naar een bescheiden 44,74 procent.
De werkgroep, die inmiddels ruim vier jaar actief is, eist dit 'succes' dan ook deels op.
Lees hier het volledige plan.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!