Dat blijkt uit een studie The Future of PR Agencies van de Britse beroepsvereniging voor communicatie, de PRCA onder 51 communicatieprofessionals bij ondernemingen en organisaties en 63 bureauprofessionals.
Meer dan 80% van de klanten benadrukt dat communicatiebureaus bijdragen aan de merk en de geloofwaardigheid. Toch geven ze ook aan dat de bureaus in de toekomst meer waarde voor hun geld moeten leveren en hun aanbod op het gebied van social media (30%) moeten verbeteren.
Ook meer dan de helft van de bureaus (52%) voorspelt overigens dat dat ze de komende vijf meer aandacht moeten gaan schenken aan de return on investment, de ROI
Verder bleek dat klanten over het algemeen blijer zijn met het aanbod van de pr-bureaus dan deze zelf. Toch vindt een op de vier klanten dat er te weinig strategische consultancy wordt geleverd.
86% van de klanten geeft verder aan dat het naast het pr-bureau nog specialistische kennis inschakelt ‘dat het bureau ontbreekt’. Dat is een signaal voor de noodzaak voor bureaus om hun aanbod uit te breiden..
85% van klanten gelooft dat traditionele pr-diensten in de toekomst gevraagd blijven, maar 55% zei te overwegen deze af te gaan nemen van een andersoortig bureau dan het traditionele pr-bureau.
De bureaumensen voorzien toenemende concurrentie van andere marketing-disciplines, ruim een derde ziet marketingbureaus richting het pr-werk opschuiven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!