Als een parodie op de hyperigheid rond technologische productintroducties bedachten video-producer Brandon Bloch en designer Brandon Schmittling een eigen onderneming LIVR (spreek in Engels uit als liver), die een nieuw en bijzonder sociaal netwerk presenteerde aan de aanwezige en gretige tech-media.
Het sociaal netwerk van LIVR is namelijk alleen toegankelijk als iemand voldoende heeft gedronken, wat is vast te stellen door een metertje -“biometric bouncer” - aan te sluiten op een smartphone en erin te blazen. Hoe hoger iemands alcoholpercentage, hoe meer functies er beschikbaar komen.
Truth or dare
Zo kan iemand als die voldoende heeft getankt Drunk Dial™ gebruiken waarmee willekeurige andere dronken gebruikers worden gebeld. Ook kan er Truth or Dare worden gespeeld waarin andere zuiplappen de uitdagingen mogen bedenken. Daarnaast zijn er functionelere mogelijkheden, zoals het vinden van kroegen in de buurt of plaatsen waar veel dronken mensen uit het sociaal netwerk zijn.
Een morning-after " Blackout-knop’ belooft om de volgende dag al het belastend bewijsmateriaal van onbehoorlijk gedrag, inclusief foto's en gesprekken, te wissen .
Acteur-ceo
Brandon Bloch en designer Brandon Schmittling pakten het gedegen aan. Ze hielden een aantal cold-calls naar journalisten, lanceerde een website en een eigen videofilm met acteurs die de rol van ceo en manager development voor hun rekening namen. Hoewel er ook media direct sceptisch waren, trapte een aanzienlijk deel van de pers in de hoax. Binnen twee dagen was de bijbehorende video 120.000 keer bekeken.
Bloch toont zich dan ook tevreden over het resultaat. Hij kwam op het idee voor LIVR toen hij anderhalf jaar geleden op een tech- beursvloer liep en allerlei nieuwe apps zag waarvan hij dacht: zijn die nep of zijn ze echt? Ook de manier waarop ze werden overhyped verbaasde hem. Dat wilde hij via zijn parodie laten zien.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!