Europees bekeken zal er de komende vijf jaar een stijging van 79 miljard gaan plaatsvinden. Ook in de US wordt een forste stijging verwacht van 231 miljard in 2012 naar 370 miljard in 2017.
'Ondanks dat de online verkoop in Europa zal achterblijven bij de ambitie van de Europese Commissie om een eenduidige digitale markt te creëren, zal online groei offline groei overtreffen. De uitgaven verschuiven geleidelijk naar het web, e-commerce zal meer en meer van cruciaal belang zijn voor de nationale economie', schrijft Martin Gill, Principal Analyst, in het nieuwe Forrester rapport.
Belangrijkste bevindingen uit de Europese online retail verkoopprognose, die 17 landen omvat, zijn:
1. Groei zal beginnen te vertragen in Noord-Europa
In het Verenigd Koninkrijk en Zweden zal er, sterk gedreven door mobiel, groei plaats vinden, maar het tempo van deze groei ligt minder hoog dan de afgelopen jaren. Het Verenigd Koninkrijk en Zweden zullen moeten investeren in optimalisatie en innovatie om te kunnen blijven concurreren met andere landen.
2. Zuid-Europa ziet een sterke groei
Online winkelen zal in Zuid-Europese landen als Spanje en Italië een vlucht nemen. Deze regio moet zich richten op het verbeteren van het gebruiksgemak, waardetoevoeging en vooral ook keuze. Op het moment worden vaak nog alleen catalogi van bestaande producten online gezet.
3. Uitgaven aan entertainment en boodschappen stijgen
In 2017 zal meer dan de helft van alle uitgaven aan muziek en dvd's online gedaan worden, net als meer dan een kwart van de uitgaven aan boeken. Er zal in 2017 bijna €10 miljard online worden uitgeven aan eten en drinken.
Bepaalde categorieën zal gedijen online, zoals entertainment en boodschappen. In 2017, zal meer dan de helft van alle uitgaven voor muziek en dvd's zijn online, net als meer dan een kwart van alle uitgaven voor boeken. In 2017 zullen shoppers in heel Europa bijna € 10 miljard online uitgeven aan eten en drinken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!