Een unieke samenwerking, aangezien zowel de NIMA Awards als de prijs voor de Marketeer of the Year op hetzelfde moment worden overhandigd. Ook wordt de jaarlijkse Marketing Top 100 bekend gemaakt, waarin de meest inspirerende vakgenoten van het moment worden opgenomen. Belangrijk uitgangspunt voor de drie organiserende partijen is dat de vakprijzen worden uitgereikt tijdens een event dat voor de hele industrie relevant, bereikbaar en goed betaalbaar is. De eerste editie van de Dutch Marketing Awards vindt plaats in Amsterdam.
Samenwerking
De uitreiking van de NIMA Awards en de bekendmaking van de PIM Marketeer of the Year hebben beide een lange staat van dienst en vinden jaarlijks plaats. De NIMA Awards worden voor de achtste keer uitgereikt en zijn bestemd voor Marketing Company , Marketing Launch en Marketing Next van het jaar. De Marketeer of the Year-prijs wordt in 2015 voor de veertiende keer uitgereikt. Belangrijke criteria voor de toekenning van de titel zijn effectiviteit, innovatie en persoonlijkheid. De marketeer moet vooral innovatief zijn en een concreet resultaat bereikt hebben. De top 100 is een onregelmatig verschijnende lijst die in Tijdschrift voor Marketing verschijnt en vooral de 99 marketeers eert die een voorbeeldfunctie vervullen binnen hun vakgebied, maar net geen Marketeer of the Year werden.
Ook worden er prijzen uitgereikt aan de young marketingprofessionals die ons land rijk is onder de noemer Dutch Marketing Thesis Award in samenwerking met Marketing Associatie Nederland en Marketing Talent of the Year, een prijs die de afgelopen jaren werd uitgereikt door Adfo Groep.
Ambitieus
‘Het is goed voor het vak en voor de strategische marketingfunctie om deze prijzen bijeen te brengen in een setting waar marketing centraal staat ’aldus Martin Huisman, Algemeen Directeur bij NIMA Nederlands Instituut voor Marketing. ‘Inhoudelijk goede evenementen, congressen en events zijn er genoeg in en voor ons vakgebied, maar een bijeenkomst waarop we samen de iconen van ons vak naar voren halen en eren was er niet. Daar is wel behoefte aan. Het zal een echt feestelijke bijeenkomst worden.’ Hans Molenaar, voorzitter van het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM) is verheugd over het samen optrekken van de drie partijen: ‘Marketeers zijn bruggenbouwers binnen organisaties, alle reden om zelf een brug te slaan. Alle betrokken organiserende partijen zijn ambitieus, willen vooruit door vooral het vak zelf verder te brengen. Ik zie echt uit naar 19 maart.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!