Albert Heijn wil met het nieuwe design alle EuroShopper producten hetzelfde herkenbare uiterlijk geven. Het nieuwe EuroShopper design bestaat uit de kleuren: rood, wit en zwart. De verpakkingen hebben altijd een rode top en een witte onderkant. Het EuroShopper logo blijft ongewijzigd en staat altijd in de rechter bovenhoek. Door het gebruik van illustraties ziet de klant direct welk product in de verpakking zit. Het Finse designbureau SEK Design tekende voor de vormgeving van de nieuwe verpakking.
Met het nieuwe design van de EuroShopper producten moet voor de klanten van Albert Heijn straks in één oogopslag duidelijk zijn wat de voordelige keuze is binnen de verschillende productcategorieën. De invoering van het nieuwe design gaat geleidelijk plaatsvinden. In de loop van 2010 hebben alle EuroShopper producten de nieuwe verpakking.
Albert Heijn meldt in een persbericht dat EuroShopper wordt ingekocht door AMS Sourcing, die door samenwerking met meerdere partijen in Europa zoals Ahold, ICA en Kesko schaalvoordeel kan realiseren voor alle afnemers. Albert Heijn: ‘Dat schaalvoordeel zien klanten terug in de prijs.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!