Nieuw verdienmodel Foursquare

Foursquare kondigt een samenwerkingsverband aan met Visa en Mastercard. Meer korting voor gebruikers en Foursquare verdient op basis van affiliate marketing.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Foursquare werkt al twee jaar samen met American Express. Gebruikers van de Foursquare app kunnen door hun creditcard te synchroniseren met Foursquare korting krijgen bij verschillende plekken waar ze inchecken. American Express liet hun gebruikers niet alleen met Foursquare maar ook met Facebook en Twitter synchroniseren. Bedrijven die deelnamen aan de acties waren onder andere Whole Foods, Nike, Sports Authority en Dunkin' Donuts. Aan de samenwerking met American Express verdiende Foursquare nog niets, het was alleen een samenwerking op marketinggebied.

Nu is de tijd rijp om er geld mee te gaan verdienen volgens productmanager Noah Weiss. Alle drie de creditcardbedrijven gaan nu betalen op het moment dat er iets wordt gekocht via de Foursquare app. Weiss wil niet zeggen of het om een percentage van het aankoopbedrag gaat of een vast bedrag. Maandag is de eerste deal van start gegaan: op 8000 locaties van Burger King kreeg men 1 dollar korting bij besteding vanaf 10 dollar.

De aanbiedingen krijgen ook een prominentere plek binnen de app. Gebruikers kunnen nu zien in hun profielen welke cards ze hebben gesynchroniseerd en ook hoeveel geld ze bespaard hebben.

Foursquare is blij met dit nieuwe verdienmodel aangezien het enthousiasme voor Foursquare onder marketeers en adverteerders afnam, onder andere omdat de groei in Foursquare gebruikers niet meer enorm stijgt en 'promoted updates' maar traag op gang komen. Foursquare bestaat nu vier jaar en gaf in het Wallstreet Journal in november aan nog voor $50 miljoen aan investeerders te zoeken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie