Nescafé verhuist zijn digitale portfolio naar Tumblr

Nescafé wil focussen op user generated content en gesprekken met zijn volgers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

verhuist zijn hele digitale aanwezigheid naar Tumblr en hoopt daarmee beter met de jongere doelgroep te communiceren en  meer user generated content te genereren.

.Com is dood
Het merk van Nestlé wil focussen op het creëren van real life gesprekken met mensen. Volgens hoofd integrale marketing bij Nescafé, Michael Christment, is de .com een reflectie van Nescafé dat tegen mensen praat, in plaats van met. ‘Deze aanpak is dood’. De nieuwe aanpak zou de mogelijkheid moeten bieden van een wederzijds gesprek.

Inspiratie
Nescafé belooft dat de site ‘een bron van inspiratie is met suggesties voor nieuwe koffie-creaties, verschillende smaken en de coolste koffie-ervaringen.’ Het hoopt daarnaast dat fans koffie-gerelateerde content gaan delen.

Rebloggen
Op Tumblr kan tekst, foto’s, quotes, links, muziek en video’s worden geüpload. Vanuit daar kunnen gebruikers de content delen op andere netwerken of ‘rebloggen’ op hun eigen Tumblr-pagina.

Tumblr artiesten
Nescafé overweegt nu op welke manier het zal samenwerken met Tumblrs  ‘Creators Programme’, wat eerder dit jaar is gelanceerd als een in-huis bureau dat merken met Tumblr artiesten verbindt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie