Nederlands-Duitse cultuurverschillen in PR en reclame

Prachtig moment voor een themacursus over 'Nederlands-Duitse cultuurverschillen in PR en reclame', zo vlak voor het WK in Duitsland. Waarna ze in dat land geen Nederlanders, laat staan Nederlandse produkten meer kunnen ZIEN. Omdat we het daar goed zo gaan doen en de Duitsers zo slecht. Ahum.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maar de RUG gaat onverstoorbaar verder, gepland ist gepland. En ze menen daar in Groningen nu al te weten dat we de achtse finales niet eens halen ... Thema van de discussie is het 'verkopen' van verschillende soorten Nederlandse producten en diensten in Duitsland, en het gebruik van cultuurspecifieke strategieën daarbij. "Waar valt een Nederlands publiek wel op, maar een Duits niet? Wat werkt in Duitsland anders? Waar moet men bij reclamecampagnes, etiketten, beelden, symbolen en dergelijke op letten? Centraal staat daarbij steeds de kwestie welke verwachtingen en cultuurverschillen aan beide kanten een rol spelen, en hoe men hier creatief mee om kan gaan."

Voor de voetbalpessimisten onder ons: vrijdag 12 mei 2006, 9.30-16.30 uur, info:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie