De organisatie van Eurobest maakte vrijdag in Rome bekend welke bureaus, campagnes en talenten een award verdienen. Nederland won dit jaar 21 prijzen. Daarmee doet ons land het beter dan vorig jaar, toen wonnen Nederlandse bureaus 18 awards.
Next Rembrandt wint alweer
JWT Amsterdam mocht als enige Nederlandse inzender een Grand Prix mee naar huis nemen. Met The Next Rembrandt won het bureau de hoogst haalbare prijs voor Digital Craft.
Bas Korsten, Executive Creative Director: 'Bijna twee jaar geleden toen we met het idee van The Next Rembrandt kwamen, geloofde niemand dat het kon. Vanavond winnen we onze 5e Grand Prix bij Eurobest voor Digital Craft. Naast 4 Goud en de Innovation Award. Walt Disney zei het al: If you can dream it, you can do it.'
Bas Korsten (JWT Amsterdam): 'Alles komt nu samen' (Cannes Lions 2016)
Een andere grote winnaar is Mediamonks. Het Hilversumse bedrijf won 12 prijzen. CEO Victor Knaap vindt het fantastisch: 'De awards zijn divers, in de categorieën design, mobile, outdoor, film en VR. We werkten samen met zeven verschillende Europese reclamebureaus. Het is een mooie beloning voor ons werk het afgelopen jaar.”
Duitsland won met 105 Awards de meeste prijzen. Daarna volgen het Verenigd Koninkrijk (80) en Frankrijk (57). Bekijk alle winnaars per categorie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!