Nationaal Gastvrijheids onderzoek 2007

Wie te gast is in een hotel, restaurant of vergadercentrum voelt vaak haarfijn aan of er een gastvrije sfeer heerst. De meesten van ons weten waar deze beleving van gastvrijheid mee te maken heeft, maar het is toch vooral een kwestie van gevoel. Want hoe concreet is het begrip "gastvrijheid" eigenlijk?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tempo Team liet door Interview.NSS het Nationale Gastvrijheids Onderzoek uitvoeren.
464 ondernemers en 553 gasten werden geïnterviewd. Het resultaat is, volgens Tempo Team, een "recept voor gastvrijheid".

Sommige zaken kun je makkelijk meten/afwegen, andere zaken dien je meer het gevoel te volgen. Net als bij een recept.

De top -10 van ergernissen van gasten zijn:

1. Slechte omgangsvormen medewerkers
2. Medewerkers met weinig interesse en toewijding
3. Medewerkers te weinig aandacht voor de gast
4. Wachten
5. Medewerkers niet snel genoeg
6. Locatie is vies
7. Medewerkers onvriendelijk
8. Aankleding en ambiance van de locatie lecht
9. Producten niet vers
10.Andere gasten.

De top -10 gastvrijheids tips van gasten zal u dan ook niet verbazen:

1. Wees vriendelijk
2. Neem de tijd
3. Goede omgangsvormen
4. Laat toewijding en passie zien
5. Snelheid in de service
6. Schone, opgeruimde omgeving
7. Aandacht voor aankleding en ambiance
8. Zorg voor een goede prijs/kwaliteit verhouding
9. Medewerkers met kennis van zaken
10. Zet voldoende mensen in.

Genoeg zaken die ook bij andere, niet horeca, dienstverleners niet zouden misstaan.

Het hele onderzoek is te bestellen via

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie