Niet alleen de Onderzoeksraad voor Veiligheid constateert in haar onderzoeksrapport dat de NAM de communicatie met omwonenden beter moet oppakken. Ook de NAM geeft aan dat het beter kan. In een interview met hoofd Communicatie van de NAM Chiel Seinen in het meinummer van Communicatie geeft hij aan hoe moeilijk het is om de juiste weg te kiezen.
Mensen zeggen: zolang jij de schade aan mijn huis niet hebt verholpen en ik niet veilig kan wonen, ben ik niet geïnteresseerd in je mooie verhalen, je nieuwsbrieven of het feit dat jij de speeltuin hier opknapt.’
En:
‘Ik kan wel zeggen: vanuit communicatief oogpunt moeten we dit doen om maatschappelijk draagvlak te scoren, maar daar heb je niets aan als je alle rechtszaken verliest.’
Ei van Columbus
Aan het eind van het interview doet Seinen een oproep aan de lezers.
‘Ik doe graag een oproep aan de lezers van Communicatie Magazine: als iemand het Ei van Columbus voor dit dossier heeft, hou ik me aanbevolen. We kunnen dit niet in ons eentje oplossen, elke tip is welkom.’
Voor communicatiemensen met ambitie en kennis van zeer complexe vraagstukken: lees hier het hele interview.
Stuur uw aanbevelingen naar de redactie van Communicatie. Wij stellen dan de top tien van meest bruikbare adviezen samen.
FOTO: DUCO DE VRIES
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!