Gedrag als nieuw toverwoord
Het toverwoord dat bij Mobile Marketing hoort..
..is 'mobility'. Heeft de marketeer dit gedrag in het vizier dan kan hij of zij -aan de hand van een praktijkmodel- dit doorvertalen naar relevante mobiele content en optimale usability. Plus een natuurlijke doorplaatsing van een relevant proces dat ultiem geschikt is voor mobiel gebruik. Maar mobility is meer. Het is ook het 'lean back' gebruiken van de mobiel om tijd te verdrijven. Om nieuws onderweg te 'snacken' of te mobile gamen of door wat handige info te lopen tijdens het multiscreenen. Mobility is ook 'lean forward' waarbij je tijdens het lunchen even snel de specs van het product opzoekt dat je zo wilt kopen. Of de reviews. Of het adres en de parkeermogelijkheden van die winkel waar je zo heen gaat. Of.. open staat voor relevante aanbiedingen van alle organisaties die in de buurt zitten van die winkel.
'Ik wil een coole app!'
Een eigen app voor de iPad of iPhone is gaaf. Een klassieke fout die veel managers hebben gemaakt waarbij er wel iets viel af te tikken in bereik. Dachten zij. Dag 1 hadden ze namelijk 4000 downloads. De dagen, weken, maanden en jaren erna was er weinig actie te ontdekken op en via de mobiele app. Dat je met een misstap door blindelings met een app te komen 'omdat je zelf zo leuk vind' ook een deuk in de branding van je organisatie oploopt is netzo nauwelijks aanwezig. De gebruiker verwijdert niet alleen je app; je bent uit -het intieme communicatiemiddel- 'de mobile' verdwenen maar ook niet langer top-of-mind als organisatie. Een groter deel van de doelgroep bedient, ervaart en ziet jouw merk en organisatie steeds vaker alleen via de mobile.
Top-of-mind
Niet alleen met wat surfen maar ook door het betrokken gebruik van jouw app, proces en organisatie. Omgedraaid; heb je echt wat te bieden via de mobile en onderken je de succesfactoren van mobility dan zou die klant weleens een zeer trouwe mobile relatie met jou en jouw organisatie aan willen gaan. Dit leidt -sneller en meer- tot vergaande conversie, een goede experience, sterke klantrelatie en vooral.. vaste plek top-of-mind.
Consultant, spreker en docent Patrick Petersen is auteur van het Handboek Online Marketing en Handboek Mobile Marketing
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!