MSN herlanceert zijn MSN-portal. Inmiddels zijn er contentdeals afgesloten met meer dan 1000 internationale en lokale uitgevers, waaronder Buzzfeed, The New York Times, The Guardian. In Nederland is MSN een partnership aangegaan met onder andere NRC Handelsblad, ANP, Telegraaf, HP/De Tijd, Voetbal International, Privé, OOR, Smulweb en Foodlog.
De MSN-redactie treedt vanaf nu alleen nog maar op als curator, om het belangrijkste nieuws van dat moment te selecteren.
De responsive site heeft een nieuwe pay off meegekregen: ‘Know more, do more’.
De portal bestaat sinds de jaren ’90 en telt volgens Microsoft wereldwijd 425 miljoen gebruiker. in Nederland zijn er 5 miljoen unieke bezoekers per maand, die de site naast nieuws, sport en entertainmentkanaal ook gebruiken als startpagina voor de online diensten van Microsoft, te weten Outlook.com, Bing, Facebook, Twitter, OneNote en OneDrive.
Afhankelijk van je persoonlijke voorkeuren krijg je dus content voorgeschoteld, gecombineerd met e-mail, documenten en social updates. Je kunt je persoonlijke voorkeuren uitbreiden met hotel boekingstools, shoplijstjes en weer- en reisinformatie. Daarnaast zal er veel branded content op de site verschijnen, waarbij merken kunnen aanhaken op ‘diverse digitale gebruiksmomenten’, aldus Microsoft.
De komende tijd is het nieuwe MSN platform in Beta beschikbaar via preview.msn.com.
Het platform wordt eerst gepromoot middels pr, de komende weken volgt nog een above-the-line push
Messenger
De restyle komt een kleine maand voordat Microsoft de stekker uit zijn instant messegingdienst MSN Messenger trekt. Skype wordt vanaf dat moment het platform voor instant messaging.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!