De Raad van Kerken Nederland vraagt aandacht voor het naderende paasfeest en de week die hieraan voorafgaat (de Goede of Stille Week) met het project Intercity bestemming Pasen. Deze week loopt van zondag 1 april tot en met maandag 9 april. Rondom deze christelijke feestdagen is een heuse campagne op touw gezet, die er naar mijn mening gelikt uitziet.
Tijdens de campagne worden mensen uitgenodigd om (weer) eens een kerk van binnen te gaan bezichtigen en een activiteit mee te beleven, anders dan alleen maar tijdens het kerstfeest. Het thema 'trein' is hier als uitgangspunt genomen, dat tijdens de Goede of Stille week een aantal stations aandoet. De stations symboliseren diverse christelijke feestdagen, die mensen kunnen meemaken in de kerk. De actie wordt ondersteund met allerhande promotiemateriaal. Naast internet wordt ook het veld niet geschuwd: zo zijn er de komende twee weken op een groot aantal treinstations reclameborden beplakt met een poster die voor deze actie reclame maken.
Zeker nu de populariteit van religie en geloven weer toe blijkt te nemen, wordt hier in ieder geval op een eigentijdse manier op ingespeeld om aandacht te vragen voor de kerk en haar werk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!