De studie wijst uit dat de blik van klanten in de winkel voortdurend heen en weer schiet, waarbij slechts af en toe promotiemiddelen als actieposters, vloerstickers, displays, narrowcastingschermen en schapmateriaal worden opgemerkt. De rest van dit nieuwsbericht is hier te lezen. Als ik dit dan lees, verbaas ik mij nog meer over het feit dat ik de laatste maanden regelmatig van opdrachtgevers te horen krijg: "al onze budgetten besteden we nu aan in-store acties". Volgens mij moet je in slechte tijden aan je merk bouwen.
In-store acties zijn toch vooral gericht op volumes. Bovendien, in-store begeef je je sowieso op het terrein van het huismerk dus uiteindelijk win je dat nooit. Daarnaast laat dit onderzoek nu zien dat je wel heel aanwezig moet zijn om nog op te vallen. Hoe kijken marketeers hier tegenaan? Zijn ze niet bang dat hun merk door veel in-store marketing devalueert of is het op dit moment een kwestie van overleven? Ik ben erg nieuwsgierig!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!