In totaal won MediaMonks 6 awards – in de categorie Digital Craft – tijdens de uitreiking van de Ciclope Awards vanavond in Berlijn.
In de (sub)categorie Live experience won het een Grand Prix voor Enter sandbox in opdracht van POL Oslo / Audi Norway.
En zilver voor ASM: Into the Wild in opdracht van Google Zoo Singapore.
In de categorie App goud voor Quest to Legoland: A GPS adventure in opdracht van VML New York / LEGOLAND Florida Resort.
En brons voor Rijksmuseum: SnapGuide in opdracht van Maak.
In de categorie VR real time rendering goud voor Enter sandbox.
En in de categorie Website design zilver voor Weber: Genesis II in opdracht van Uncle Grey Kopenhagen.
De enige andere Nederlandse winnaar was MassiveMusic, dat brons won voor Everybody Loves Boobs in opdracht van Landia uit Argentinië (in de categorie Brand Content Short form en subcategorie Original music). Hans Brouwer van MassiveMusic was overigens het enige Nederlandse jurylid in Berlijn.
Andere Nederlandse finalisten
Naast de Grand Prix voor MediaMonks (die onlangs als eerste 200 FWA Awards won) kregen Smuggler en BBDO NY een Grand Prix voor Sandy Hook Promise – Evan (in de categorie Brand Content Short Form) en regisseurs Jay-Z en Mark Romanek en The Mill een Grand Prix voor Jay-Z – The Story of O.J. (zie hieronder).
Regisseur Ruben van Leer (die inmiddels door Smarthouse Films wordt vertegenwoordigd) en de film The Boxer en Vincent Lammers van Ambassadors met de animatie Eight things that inspire John Mescall (beide in de categorie Brand Content Long Form) waren wel genomineerd, maar wonnen niet.
Hier zijn alle winnaars te zien.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!