Time Magazine besprak de weblog van marketeer Seth Godin en daagde hem uit door te stellen dat hij nooit zou durven posten dat marketing 'evil' is. Lekkere door de bocht conclusie van een journalist natuurlijk. Seth durfde de uitdaging echter wel aan, maar paste de stelling iets aan. Hij vraagt zich af of marketeers 'evil' zijn. Op basis van zijn ervaring komt hij tot de conclusie dat sommige marketeers dat zeker zijn. Zijn verhaal lees je hier. Ik vroeg me af hoe de marketeers in Nederland hierover denken. Is alles te vermarkten of zijn er grenzen aan? Zijn er persoonlijke grenzen?
Ik ben geen marketeer maar een 'communicant'. De stelling is natuurlijk evengoed op mijn vak van toepassing. Zelf heb ik bij een opdrachtgever wel eens aangegeven dat ik geen PR wilde doen voor een game waarbij je een drugs imperium moest opbouwen. Ik besef heel goed dat games uitingen van fantasie zijn, maar dit ging me een stapje te ver omdat de game zelf bijna een soort handleiding werd hoe je daadwerkelijk zo'm imperium kon opbouwen. De game is overigens nooit uitgebracht.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!