Door schade en schande wijs geworden heeft de bierbrouwer er dit jaar voor gekozen haar merknaam in z'n geheel niet te vermelden op de gadget, omdat ze wederom geen sponsor is van het EK. Zoals bekend werd de luidsprekerhoed mét logo in 2004 in Portugal geweerd en waren er in 2006 nog twee varianten van het Jagershoedje, met én zonder logo. Dit jaar dus alleen zonder vermelding. De kans is dan ook groot dat fans met de TROM-PET zonder enige moeite elk stadion in mogen en hun trommelkunsten kunnen gaan vertonen.
Voor de introductie van de TROM-PET werd een getrommeld nieuwsbericht verzorgd door Joop van Zijl.
Na de luidspreker- en jagershoed, had Heineken een reputatie van succesvolle gadgets hoog te houden. Heineken liet zich dan ook al begin 2007 inspireren voor de nieuwe EK gadget tijdens de Nationale Marketing Strijd, een jaarlijks terugkerend evenement voor academische marketingstudenten. De finalisten van het evenement kregen van hoofdsponsor Heineken de opdracht om voor het EK 2008 een nieuwe gadget te bedenken.
Het winnende team bedacht een reddingsvest. Met als idee erachter: Heineken redt de Nederlandse supporter en de Nederlandse supporter redt het Nederlandse elftal. Het vest kende de mogelijkheid om het op te blazen tot? juist, een trommel.
Update 16 mei
In Petten organiseerde Heineken een klein buurtfeestje ter gelegenheid van de introductie van de TROM-PET. Alle inwoners kregen een TROM-PET en er was een drumband ingehuurd om de stemming erin te krijgen.
Foto: Jan-Willem Wolf
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!