Kruidvat
Met afgelopen zaterdag de zwaarste juli-storm ooit en terwijl het ook nu nog af en toe met bakken uit de hemel komt, verspreidt Kruidvat de folder met het thema 'Echt kruidvat weer!'. Een folder met een grafisch zonnig tafereeltje als achtergrond dat dus geen enkele relatie heeft met het actuele weerbeeld. Maar dit slechte weer had niemand verwacht en dit is dan ook niet de reden voor de uitverkiezing van deze folder tot de slechtste van de week.
Kruidvat, de grootste folderverspreider van Nederland, stopt zijn folders altijd ramvol met artikelen. Dat past ook bij de ramvolle winkels, die net als de folders door consumenten zeer gewaardeerd worden: lekker even 'treasurehunten':
'Steeds verrassend, altijd voordelig!'.
De folders hebben vaak een ‘licht’ themaatje, met op de cover bijvoorbeeld ‘Inpakken en wegwezen’ als start van de zomervakantie en in het verlengde daarvan ‘koffers voor voordeel’, ‘vroegkoop korting’ en ‘all-inclusive voordeel’.
Een licht ‘sausje’ over een ramvolle folder met zomerspullen. Prima.
Deze week gaat het mis. ‘ECHT KRUIDVAT WEER!’ suggereert meer te zijn dan een licht sausje. Maar schijn bedriegt. De aanbiedingsrondjes zijn zonnetjes geworden met daarin niet meer extra’s dan normaal.
De subthema’s zijn ‘Stralend voordeel’ en ‘De korting loopt op’ (wat niet zo is) en als klap op de vuurpijl… ‘Na korting komt voordeel’ - of had dit ‘na regen komt zonneschijn’ moeten zijn als echte weerinhaker?
Doe dan geen themaatjes denk ik dan.
Vomar
De beste folder van de week komt weer van Vomar, dit keer wel met een ‘maar’. Want even leek het erop dat de vakantietijdfolder een leuk eigen thema had: ‘Voordelig de wereld rond met hoge kortingen op wereldse producten’. Goede cover en sterke pagina 2 en 3. Maar dan stopt het en dat is jammer. Het was zo makkelijk helemaal door te trekken en dan was het een wereldfolder geweest.
Gamma
Opvallend was de cover van Gamma. In plaats van het wekelijkse prijsstunten triggert Gamma zijn mannelijke doelgroep om gratis naar de Gamma Racing Day op het circuit van Assen te komen. Met ook Max Verstappen.
Dat komt binnen denk ik. Was misschien meer uit te halen dan alleen de cover en deeltje achterpagina. Maar wel een leuk nieuw geluid in de decibelwereld van bouwmarktland. Wel oordoppen meenemen. (verkrijgbaar bij Kruidvat).
Met een wekelijkse verkiezing van de beste en slechtste huis-aan-huis folder willen Thijs Hagenberg en ik de kwaliteit verbeteren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!