N=5 kwam als sterkste naar voren in de pitch die KPN begin september heeft uitgeschreven. Het bureau heeft volgens KPN een voorstel voor een merkconcept gepresenteerd dat ‘de juiste dynamiek en inhoud heeft waar KPN als merk naar op zoek is. Het laat zien wat telecommunicatie en IT kan toevoegen aan het leven en werk van de Nederlander. Een concept dat bruikbaar is voor de verschillende onderdelen van KPN’.
Behalve N=5 pitchten FHV BBDO en Lemz mee. KPN’s vorige bureau, TBWA\Neboko, haakte in een eerder stadium af.
Coen Olde Olthof, directeur Online en Marketing Consumentenmarkt bij KPN: ‘KPN heeft het pitch-proces als inhoudelijk sterk en open ervaren. De richtingen van de drie deelnemende bureaus waren onderscheidend en van kwalitatief hoog niveau. Vanaf het begin heeft KPN ervoor gekozen om zowel op strategie als inhoud nauw samen te werken met de bureaus. Op verschillende criteria bleek N=5 de beste partij om onze aangescherpte marketingstrategie een stap verder te brengen. Een combinatie van strategische kracht, creatieve kwaliteit, chemie en positieve consumententests hebben voor ons de doorslag gegeven. Ik zie uit naar het vormgeven van een bestendige relatie met N=5.’
Ole Christern, managing director N=5, reageert: ‘Wij zijn natuurlijk ongelofelijk blij. KPN is en blijft een prachtig merk om voor te mogen werken. Het gebeurt niet zo vaak dat het concept dat in een pitch is ontwikkeld zo goed wordt ontvangen. En voor N=5 is dit een ongekend succesvol jaar aan het worden. Eerder wonnen we de NS-pitch en haalden we de KNVB, Coolblue, Dierenbescherming en Radio 2 al binnen.
‘Of ik niet bang ben dat KPN - in jouw woorden - weer gaat zwalken (begin vorig jaar schreef KPN ook al een pitch uit, red.)? Nee, uiteindelijk hebben ze 7 jaar bij TBWA gezeten en in het pitchtraject heeft KPN aangegeven weer een langetermijnrelatie aan te willen gaan. Wanneer er nieuw werk te verachten valt, is nog niet bekend.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!