Kellogg's lobbiet met supermarkten

Kellog's werkt samen met Google en andere partijen om de grote Europese supermarkten te overtuigen in-store mobiele coupons te accepteren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op het Social Media World Forum sprak Kellogg's Europese digital director Matthew Pritchard uit dat Kellogg's in het proces zit supermarkten te overtuigen standaard deze bonnen te accepteren. Hij gaf toe dat het nog wel even kan duren, aangezien supermarkten al twintig jaar hetzelfde model hebben, gebaseerd op het periodiek uitgeven van coupons in bladen en kranten of door loyaliteitsprogramma's. Ook een uitdaging zit in het feit dat elke retailer een verschillende EPOS-systeem heeft, waardoor het veel kan kosten om het systeem in te voeren.

Mobiele coupons en hyper targetting

Initiatieven op mobiele coupons tot gemeengoed te maken zijn er volop. Denk aan Shopitize of de samenwerking tussen Nivia en Tesco. De voorpselling is er dat de komende achttien maanden steeds meer bedrijven in fast moving consumer goods zullen gaan samenwerken omdat steeds meer merken een relatie willen opbouwen met hun klant via mobiel.

Pritchard: 'Twaalf tot vijftien procent van onze klanten in de UK gebruiken hun mobiel voor het vergelijken van prijzen en het lezen of schrijven van reviews als ze in de winkel zijn. Tel hierbij op dat je coupons kunt richten op individuele consumenten die je kent, waarvan je weet waar ze zijn en in de buurt van welke supermarkt. Je kan een consument dus hyper targetten en zéér preciese marketing toepassen. Het is een grote kans om met de consument op deze manier in dialoog te staan en hem/haar te overtuigen tot aankoop.'

Kellogg's gebruikt op het moment 'My Special K' als flagship data tool. Special K is ook een van de eerste merken die een krijgt.

Bron:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie