Journalisten die zeuren over PR-mensen aangepakt op Twitter

Smug journo tegen morele verhevenheid journaille

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het is nog altijd een geliefde bezigheid onder journalisten: zeuren over pr-mensen. Dat gebeurt in verschillende gradaties, van de nogal bombastische uitspraken als ‘PR-mensen zijn beroepsleugenaars’ tot met dedain uitgesproken termen als ‘belmeisjes’ en &;PR-miepen&;.

Ook op Twitter leidt het geklaag van het journaille een bloeiend bestaan. Vaak onder de hashtag worden onhandigheden en foutjes breed uitgemeten, meestal met de nodige morele verontwaardiging.

Je moet er maar tijd voor hebben als journalist... Of zin.

Neem Lee Hutchinson ‏die twittert dat hij e-mails die beginnen met ‘dear sir/madam’ ongezien delete. ‘Like the one I just deleted unread.’ Fijn voor jou Lee, maar ook een nogal treurige houding voor een journalist – je zou zomaar uit principe het e-mailtje wegklikken dat een aardig nieuwtje oplevert.

Het Twitter-account wil de verhevenheid waarmee veel van deze tweets door journalisten worden geplaatst aanpakken, en doet dat op simpele wijze: door ze onder elkaar te zetten. Het geweeklaag doet daardoor nogal pathetisch aan, en dat is precies de bedoeling.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie