Deze week: ABN Amro en Marktplaats faciliteren dit jaar de consument tijdens Koninginnedag. ABN Amro deelt een half miljoen kassa's uit aan kinderen en Marktplaats deelt gratis kleedjes en prijsstickers uit.
Volgens ABN AMRO trotseren elk jaar ongeveer 700.000 kinderen weer en wind om hun oude speelgoed te verkopen. Aan het eind van de dag zit er gemiddeld 40 euro in de portemonnees, schat de bank.
Maar dat is dan ook meteen een van de weinige momenten dat kinderen nog met ‘echt’ geld in aanraking komen. "ABN AMRO maakt zich al geruime tijd hard voor de financiële educatie van kinderen. Want met de 'digitalisering' van geld zien wij dat jongeren zich steeds minder bewust zijn van de waarde van geld," stelt Annemarie Rosebeek, Directeur Marketing Retail Banking van ABN AMRO.
De Koninginnedagkassa kan door kinderen zelf in elkaar worden gevouwen. De kassa is gratis af te halen bij elk ABN AMRO filiaal in Nederland. Als kinderen na afloop van de vrijmarkt 20 euro of meer storten op een nieuwe Jongerengroeirekening, verhoogt ABN AMRO de opbrengst met 20 euro.
Marktplaats deelde lange tijd 1.000 Koninginnedagpakketten per dag uit. De actie is nu helaas afgelopen. De verkoopsite geeft nog wel een aantal tips voor het niet-digitaal verkopen.
Het is natuurlijk toeval dat de twee merken zich richten op het fenomeen 'vrijmarkt' en 'winkeltje spelen'. Maar het is wel extra schrijnend voor Albert Heijn dat hun kassa's al ver voor het einde van de 'Je eigen winkeltje' op zijn. Blokker haakte hier wel echt op in met een heuze newsjack. Een slimme inkoper vertaalde dit snel naar een aanbieding. Een social post deed de rest. Pieter Bas Elskamp, verantwoordelijk voor de online marketing bij Blokker vindt het "vooral leuk dat het niet vanuit marketing geïnitieerd was. En dat voor bedrijf dat nog nauwelijks sociaal actief is... Dat smaakt naar meer."
Bron: Nuzakelijk.nl / Dennis Hompes
Vorige week: EK-campagne C1000 met Vogeltjesdans: kans van slagen?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!