Vincent van den Boogert (45, foto boven dit artikel) is door ING Nederland per 1 december aanstaande benoemd tot Directeur Particulier. Hij volgt Hans Hagenaars (53) op. Hagenaars maakte de afgelopen tien jaar deel uit van de directie van ING Nederland. Hij vertrekt per 1 december.
Vincent van den Boogert
Vincent van den Boogert trad in 1995, na zijn studie econometrie, in dienst bij ING als managementtrainee. Na verschillende functies met direct klantcontact bekleed te hebben, werd hij in 2001 directeur Postbank Advies. In januari 2007 werd hij benoemd tot directeur Marketing bij de Postbank. Per 1 november 2007 werd Vincent Directeur Productmanagement in de directie van ING Retail Nederland. Op 1 maart 2008 maakte hij de overstap naar ING Bank Turkije waar hij de functie bekleedde van Deputy CEO/Head of Retail. Als Directeur Marketing binnen het particuliere bedrijf van ING Domestic Bank Nederland gaf hij daarna leiding aan Marketing, Customer Intelligence, Commercial Pricing en Communicatie.
ING zegt over de aanstelling van Van den Boogert: 'Vincent gaat in zijn nieuwe functie als Directeur Particulier zijn ervaring inzetten om de slag te maken naar een verder digitaliserende bank, waarin ook persoonlijk advies een belangrijke rol blijft spelen.'
In overleg
Nick Jue, directievoorzitter ING Nederland, zegt Hagenaars 'zeer dankbaar te zijn voor de grote bijdrage die hij heeft geleverd aan het succes van ons Nederlandse retailbedrijf en de doorontwikkeling van ING in de Nederlandse markt.' Of Hagenaars uit eigen beweging is opgestapt, of dat hem gevraagd is te vertrekken is niet helemaal duidelijk. Een woordvoerster van de bank verklaart: 'Zulke dingen gaan altijd in overleg.' Hagenaars heeft gezegd dat hij het een mooi moment vindt om het stokje aan Van den Boogert over te dragen. Hagenaars neemt een aantal maanden sabbatical om zich op zijn toekomst te bezinnen. Een terugkeer naar ING ligt volgens de woordvoerster niet in de lijn der verwachting.
Hans Hagenaars
Timing
De aankondiging van Hagenaars' vertrek valt samen met het nieuws dat ING het plan om betaalgedrag van klanten commercieel uit te baten, in de koelkast zet. (Bron: FD). Hagenaars kondigde eerder dit jaar het plan aan. Dat zorgde voor veel maatschappelijke ophef rond het issue van privacy. Dat ING nu toch - voorlopig - afziet van het te gelde maken van klantendata, heeft volgens ING niet met die ophef te maken, maar met een 'combinatie van factoren'. Vooral een investering in technologie zou voor nu reden zijn om het plan te parkeren.
Loopbaan Hans Hagenaars
Na een aantal commerciële functies bij ABN AMRO en later Allianz, trad Hans Hagenaars in 1999 in dienst van ING Groep. Hij vervulde diverse commerciële managementfuncties bij Postbank, waar hij in 2004 werd benoemd als lid van de directie. Als Directeur Marketing was hij nauw betrokken bij de ontwikkeling van de strategie van de Postbank en gaf hij een grote impuls aan het merk. Mede onder zijn leiding ontwikkelde Postbank zich tot een volwaardige bank met sterk stijgende marktaandelen op het gebied van sparen en hypotheken. In 2006 werd hij Marketeer of the Year in Nederland. In datzelfde jaar ontwikkelde Hans het strategisch plan om Postbank en ING Bank samen te voegen tot een nieuw bedrijf onder de merknaam ING. Vanaf 2007 was hij Directeur Marketing binnen ING Nederland. In 2010 werd hij verantwoordelijk voor het kantorennet en de adviesorganisaties rondom Hypotheken en MKB. Sinds begin 2012 gaf hij als Directeur Particulier leiding aan het gehele particuliere & private banking bedrijf van ING Nederland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!