IKEA België zet buitenreclame op originele manier in

Om de lentecollectie onder de aandacht brengen, gaf IKEA het grijze België wat kleur op de wangen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

&;België is een grijs land.&; Met dat inzicht zal zal zeker niet elke Belg het roerend eens zijn, maar het is wel het inzicht waarop DDB België en IKEA de buitenreclamecampagne &;Kies voor kleur&; bouwden.

Grijs, grijs en nog eens grijs. Dat is België dus ten voeten uit, volgens bureau en adverteerder. Kleurige abriposters (zie onderaan dit bericht) brengen soelaas. Van een afstand lijkt het te gaan om posters met niets dan één kleur, een summiere tekst en het logo van IKEA, maar wie dichterbij kijkt, ziet één van de producten uit de nieuwe collectie. Dat effect wordt bereikt door een optische illusie.

Credits
Advertiser: IKEA
Clients: Peter Jongert; Christine Van den Winckel
Campaign: IKEA Spring Collection
Concept Agency: DDB Brussels
Creative Director: Peter Ampe
Creative Team: Tim Arts – Stefan Van Den Boogaard
Account Team: Francis Lippens – Kaat De Brandt – Astrid De Paep
Strategic team: Dominique Poncin – Maarten Van Daele
Design: Andreea Buescu
DTP: Coraline Barbe – Gaetane Goethals
Media agency: Initiative Media

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie