Ik ben het ook zat dat de – boter op hun hoofd – managers de media de schuld geven. Vraag het de burger op straat en 90 procent vindt de crisis buitengewoon vervelend. 50 procent is ook nog bang voor zijn/haar baan en 25 procent kijkt al om zich heen…
Ja .. Dus? Goede kans dat als ik morgen in de koopgoot aan 1000 winkelende mensen vraag ‘Is de Nederlandse manager medeschuldig aan de malaise die Nederland nu treft?’, we morgen als kop op de Adfo-site hebben: ‘Managers verantwoordelijk voor crisis’ (mooie journalistiek zo!)
Daar hebben we natuurlijk allemaal helemaal niets aan. Goed nieuws is er altijd. Want als de auto-industrie het zwaar heeft, hebben garagebedrijven het weer drukker. We kunnen er niet omheen dat we in een ongekende economische neergang zitten. Ontkennen heeft geen zin, dat maakt het alleen maar erger. Het is een groot geheim hoeveel mensen inmiddels (gedwongen) onze mooie communicatievak hebben verlaten. Niemand weet aantallen…
De vraag die de Nederlandse manager zichzelf dagelijks zou moet stellen is: Hoe maak ik mijn bedrijf succesvoller? Negen van de tien keer is dat door innovatie en veranderende inzichten. Die bewegingen/ vernieuwingen, daar zou de (vak)pers over moeten schrijven.
Dus journalistiek Nederland, word wakker, innovatie is key en gossip niet. Als jouw bedrijf met iets spectaculairs bezig is, zet je pr-pet op en praat erover met de pers. Zorg en voed de markt met je kennis. Bel Léon Bouwman en vertel hem geen roddels, maar waar jullie mee bezig zijn en waarom jullie daarmee de markt gaan veroveren. Dan hebben we het weer over positieve bewegingen. Over mensen met visie, van wie we wat leren. Over de reuring en de ambitie van mensen en bedrijven die het vak verder willen brengen.
In elk geval, de media hebben het niet gedaan. De media kunnen alleen veranderen als wij veranderen.
Wij zijn de media!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!