Guus Kok (1952) is een allrounder met ruim 30 jaar ervaring in bijna alle marktsectoren en de communicatie- en organisatievraagstukken die daar spelen.
De laatste acht jaar was hij als adviseur, coach en mentor verbonden aan Van der Hilst.
Communicatieve organisatie
Kok: ‘Werken aan een communicatieve organisatie is zeker in deze tijd een geweldige uitdaging. Wat dat is, een communicatieve organisatie? Een organisatie die de omgeving kent waarin ze opereert, die begrijpt wat haar rol is en daarnaar handelt. Die van rol kan wisselen en dat doet in samenspel met die omgeving: soms sturend, soms ondersteunend, soms door de ander in positie te brengen. Deze opstelling leidt ertoe dat ieder kan doen waar zij voor ingericht is. Zorg verlenen aan patiënten bijvoorbeeld, of studenten zo goed mogelijk opleiden. Of als overheidsorganisatie dat te doen wat de samenleving zelf niet kan of andersom haar juist te ondersteunen als zij dat wel kan.’
Kok is tevens mede-auteur van het boek ICin3D, over interne communicatie in een breed organisatieperspectief. Samen met senior partner Peter Knoers van HVR werkt hij aan een later dit jaar te verschijnen boek over de communicatieve organisatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!