Lekker creatief knoeien met modder, jam en appelstroop, het is de droom van ieder kind, en de schrik van iedere ouder. Zeker voor moeders met een meer dan gemiddelde 'Mevrouw Helderder-aanleg'. Histor heeft de oplossing in handen: 'Met de introductie van Histor Clean, muurverf die met een vochtige doek zo weer schoon te maken is, kunnen ouders hun kinderen de volledige vrijheid geven om zich creatief te ontwikkelen.'
Om deze mijlpaal kracht bij te zetten, organiseerde reclamebureau Lemz woensdag 'Knoeikunst'. Het bureau: 'Het is de meest expressieve én tijdelijke expositie in het Cobra Museum ooit. Te midden van kunstwerken van grootmeesters als Karel Appel en Corneille, kregen een groep kinderen de vrijheid om zich creatief uit te leven met modder, jam en appelstroop.'
Lemz en Histor haalden er voor de gelegenheid een cultuurpedagoge bij, Sabine Plamper. Zij zegt over het viezemurendilemma: 'Ouders zijn tegenwoordig vaak bang voor rotzooi en vlekken waardoor kinderen worden belemmerd in hun algemene creatieve ontwikkeling. Terwijl ruimte voor alledaagse creativiteit zo belangrijk is voor kinderen. Het zorgt voor een verder ontwikkeld brein, een goed gevoel van eigenwaarde, oplossingsgerichtheid en grotere flexibiliteit.'
Aan het einde van de dag werden de museumwanden, geprepareerd met Histor Clean, weer helemaal schoon gemaakt.
Knoeikunst is onderdeel van een grotere introductie campagne van Lemz voor Histor Clean, met radio, online, print, PR, social en bloggers inzet en winkelvloer activaties.
Credits
Bureau: Lemz
Klant: Histor (Fraukje van der Leeden, Martell Demarteau)
Event: Marieke Haverlag
PR: Jeske Kapitein
Fotografie: Seth Carnill