Hi verschuift grootste deel van het budget naar ‘crap’

Dubbel liggen om de Lucky TV-filmpjes, plaatjes van Kakhiel of de video van een kat in haaienpak op een automatische stofzuiger. Het bekijken van ‘online crap’ – films, foto’s of gifjes met een humoristisch of onzinnig karakter – is (tada) populair onder jongeren. Hi maakte er een contentcampagne omheen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De helft van de jongeren tussen de 16 en 25 jaar checkt dagelijks online crap, één op de vijf spendeert hier zelfs meer dan 30 minuten per dag aan. Vooral video’s, foto’s en plaatjes die maatschappijkritisch, sarcastisch en nieuwsgerelateerd zijn, worden graag bekeken. Hoewel veel crap zijn weg vindt via social media, bekijkt zo’n 46% doelgericht via vaste sites hun dagelijkse portie ‘online onzinnigheid’. Youtube, 9Gag en Dumpert zijn daarvoor de populairste kanalen. Dit blijkt uit door Direct Research in oktober 2013 onder 1014 jongeren in de leeftijd van 16-25 jaar, in opdracht van Hi.

Het overgrote deel van de online crap (79%) – vooral video’s en muziek – wordt bekeken en gedeeld op de computer, gevolgd door de smartphone (67%). Zo’n 40% van de jongeren stelt het kijken van crap uit tot ze achter een pc zitten, dit uit angst dat het mobiel kijken naar crap teveel MB’s uit hun abonnement kost.

Vandaar dat Hi inspeelt op abonnementen giga veel data en razendsnel 4G internet. De contentcampagne van FHV vormt – meer specifiek – een hommage aan alle crap die op internet te vinden is. Met in de hoofdrol weer Uriah Arnhem, bekend van eerdere Hi-commercials.

‘Waar voorheen televisiecommercials het hart van de campagne vormden, verschuift nu het grootste deel van het budget naar online. Hi beweegt mee met het mediagedrag van jongeren, en wil zo ook de concurrentie, die steeds meer het domein van Hi opzoekt, een stap voorblijven’, aldus Hi.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie