De grenzen van de afdeling Communicatie verdwijnen. Intern wordt extern. De organisatie wordt communicatiever. Werk wordt steeds internationaler. Integratie met disciplines als reclame, online en marketing is volop gaande.
Het Communicatiecongres 2015 van donderdag 12 november is op zoek gegaan naar de grenzen van het vak. Letterlijk, met inspirerende verhalen verteld door internationale sprekers. Vakinhoudelijk, met presentaties die óver de grenzen van de afdeling gaan en cases over samenwerking tussen disciplines. En persoonlijk, met aanstekelijke verhalen over hoe je als communicatieprofessional je eigen grenzen kunt verleggen.
Een verslag in tweets:
Joris Luyendijk, de openingsspreker, veegt de vloer aan met de bankensector en geeft inzicht in de wijze waarop PR in de Londense City werkt ten opzichte van journalisten. ‘Dat is echt de vijand’.
Over Nederlandse pr-professionals is hij milder. Met lichte ironie: ‘En u bent slechts een obstakel’.
@jorisluyendijk schudt commprofs wakker tijdens #commgres15 pic.twitter.com/L5B7yrGfJU
— Bernanda Groot Nib (@BernandaGN) November 12, 2015
Hoe moraal veranderen? @jorisluyendijk: stop 'too big to fail' & maak mensen persoonlijk aansprakelijk. #commgres15 pic.twitter.com/aTNcX8hbPp
— Petra Meijers (@PetraMeijers) November 12, 2015
Noelle Aarts’ monoloog over de dialoog
Interessant. @noelleaarts legt uit dat er 5 mechanismen zijn die een goede #dialoog moeilijk maken. #commgres15 pic.twitter.com/yNYU275ISh
— Enzo Grijseels (@EnzoGrijseels) November 12, 2015
Schokkend! Aanstootgevend beeld van @noelleaarts op #Commgres15. Iedereen is bevooroordeeld #communicatie pic.twitter.com/urlofBESMn
Jan Willem Wits over de geniale actie waarbij hij een interview strikte met de Paus (voor het eerst met een Nederlandse medium) voor het Utrechtse Straatnieuws.
#commgres15 pitchen voor de paus! pic.twitter.com/djhZhTNpXa
— Monique van Vliet (@MoniquevVliet) November 12, 2015
Ademloos luisteren naar @janwillemwits die met #Straatnieuws-verkoper Marc de Paus mocht interviewen #commgres15 pic.twitter.com/nr6byI5Na4
— Marcel Kalmeijer (@MarcelKalmeijer) November 12, 2015
Johan van der Zanden over de nieuwe manier van werken bij ING.
Maak van medewerkers ambassadeurs, mooi hoe @JohanvdZanden bouwt aan engagement @ingnl #commgres15 #deventisdetent pic.twitter.com/z4pmRwfEd0
Hier zijn tweet waarin Van der Zanden de slides deelt.
Vanmorgen presentatie gegeven op #commgres15 over nieuwe manier van werken bij #ING https://t.co/QNR1KXoqOQ
— Johan van der Zanden (@JohanvdZanden) 12 november 2015
Raf Weverbergh laat zien hoe je netwerken en influencers kan ‘aanschieten’ voor viral success.
Superinteressant verhaal van @rafweverbergh over de mathematiek achter virals en netwerken (@marije :-)) #Commgres15 pic.twitter.com/35cZZaSVDp
— Geertje Visser (@GeertjeVisser) November 12, 2015
#commgres15 leuk verhaal @rafweverbergh 'Going #viral' over succes Ice Bucket Challenge #networks #socialmedia pic.twitter.com/o1Ismmu2uJ
— Lieke Severijns (@liekeseverijn) November 12, 2015
De break out-sessies…
In de Postwagen voor een workshop over stakeholdermanagement. #commgres15 pic.twitter.com/HUVEN54VbP
— M.Maarschalkerweerd (@MariellaMaar) November 12, 2015
Deelnemers workshop persoonlijke impact in gesprek over hoe tips toepasbaar zijn in eigen praktijk #commgres15 pic.twitter.com/l5wiRoixiz
— Mariska van der Deen (@mvddeen) November 12, 2015
Wat valt er weer lekker veel op z'n plek vandaag #feestderherkenning #gewoondoen @LaMensje #commgres15 pic.twitter.com/XteDICmvmB
— Judith Philipsen (@JudithPhilipsen) November 12, 2015
Nanda Huizingh van Philips over de splitsing in twee ‘stand alone’ bedrijven van Philips, en de communicatieve implicaties.
De werknemers maken het bedrijf. #commgres15 pic.twitter.com/jX40DOIpXe
— Marijke van Loenen (@MvLoenen) November 12, 2015
Joanne Reinhard, de Nederlandse van het Britse Behavioural Insights Team met prachtige nudge-cases.
De presentatie die vandaag terecht het meeste applaus oplevert is die van @JoanneReinhard. "Nudge for good" #commgres15
— Marcel Kalmeijer (@MarcelKalmeijer) 12 november 2015
Kijk @nieuws_social..! Eindelijk een bekende organisatie voor mij tijdens #commgres15 Leuke case pic.twitter.com/gPW3h3gI8q
— Rein Hof (@rwh_at) November 12, 2015
De afsluiting is in handen van John McLaren, de corporate communicatiedirecteur die onder meer voor DSM en later Akzo werkte.
Wat een inspirerend verhaal van John Mclaren aan het eind van #commgres15. Wat houd ik toch van die Engelse humor pic.twitter.com/MgXk20L2m8
— Kim Verweij (@kimverweij_nl) November 12, 2015
John McLaren: "If you only talk to your core audience you are not building a reputation" #commgres15 pic.twitter.com/QND1PC6bxE
— Pauline Hartsuiker (@PaulineHartskr) November 12, 2015
Blij naar huis….
Cheers op een inspirerend congres! #commgres15 pic.twitter.com/VQhkiWilu4
— Desiree Lodewijks (@desireeldwks) November 12, 2015
Blij weer aan de slag…
Gisteren blij en enthousiast naar huis. Vandaag blij en geïnspireerd . Echt, het communicatievak is zo cool! #dankbaar #commgres15
— Jolanda van Heukelom (@Jvheukelom) 13 november 2015
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!