Het babyboomersbureau

Het is de generatie die nog kranten leest. Die niet eenvoudig meer van merken wisselt. En hoewel ze zich zorgen maakt over het naderende pensioen, nog altijd over veel kapitaal beschikt - maar liefst tachtig procent van het vermogen in Nederland in handen heeft. Lang over het hoofd gezien door marketeers, reclamejongens en pr-profs, maar nu als doelgroep ontdekt. De babyboomers. Ze hebben nu zelfs hun eigen communicatiebureau, het nieuwe Bureauvijftig.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bureauvijftig is een fullservice bureau volledig gespecialiseerd in 50-plus communicatie, met resultaat boeken als de belangrijkste opdracht, aldus een persbericht dat vandaag verscheen. Het bureau vult een leegte in de communicatie, stelt het, 'want 56 procent van de vijftigplussers identificeert zich niet met communicatie die nu op ze wordt afgevuurd'. Bovendien gaat slechts 10 procent van de huidige marketingbudgetten er naartoe.

Bureauvijftig maakt ‘resultaatgerichte 50 plus-communicatie'. 'Die is goed, niet alleen maar mooi’, volgens Arjan in't Veld, directeur van het nieuwe bureau. Creatie wint het niet altijd van de boodschap.

In het bureau werken ‘jonge honden van een jaar of 20, 30 nauw en altijd samen met oude rotten uit het klassieke communicatievak, die soms zelf al tot de doelgroep behoren’. ‘Iedereen heeft er de mond vol van, jong en oud in organisaties actief te laten samenwerken’, zegt Dick Vos, de 60 gepasseerd en daarmee de oudste senior partner in het bureau. ‘Wat ons betreft gaan we terug naar het aloude meester - gezel principe, maar dan in een 21ste eeuw jasje.’

De uitgangspunten en inzichten verwerft het bureau onder meer met een eigen 50+database die selecteert op emotie en gedrag, en met een eigen panel van tweeduizend babyboomers om te meten hoe de doelgroep over een product, dienst of merk denkt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie