Premium

'Harm Alarm' moet mensen bewust maken van risico's inbraak

De nieuwe inbraakpreventiecampagne van het ministerie van Veiligheid en Justitie is de laatste koepelcampagne van de hand van N=5.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de eerste campagne &;Maak het ze niet te makkelijk&; staat woninginbraak centraal. De campagne focust op het feit dat veel woninginbraken plaatsvinden op het moment dat mensen even kort de deur uit gaan.

Hoewel veel mensen beweren de deur altijd op slot te doen, blijkt uit inbraakstatistieken dat dit niet altijd het geval is. Zogenaamde gelegenheidsinbrekers zien dan kans om snel naar binnen te komen.

Als onderdeel van de campagnekoepel wordt het karakter &;Harm Alarm&; geïntroduceerd. Hij moet de mensen waarschuwen om oplettend te blijven. 

De campagne heeft als doel mensen bewust te maken van hoe ze risico&;s op woninginbraak kunnen minimaliseren. De campagne moet daarnaast ook leiden tot risicoverminderend gedrag. De boodschap wordt gecommuniceerd via een tv-commercial, een radiocommercial en website, waarop ook concrete tips worden gegeven. Verder worden er onder meer banners en pre-rolls ingezet.

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie