Een nieuwe pay-off, een nieuwe visuele identiteit en een reeks tv-commercials luiden een nieuwe merkpositionering in van de optiekketen Hans Anders: ‘Hans Anders opent je ogen’. Strategie en campagne werden ontwikkeld in samenwerking met het in Almelo en Deventer gevestigde bureau More. De campagne is gestart op 29 augustus.
Met de nieuwe pay-off ‘Hans Anders opent je ogen’ wil de optiekketen benadrukken dat hij méér waarde biedt voor minder geld. Marketingmanager Rian van Koulil: ‘We hebben een heel nieuwe merkstrategie ontwikkeld, waarmee we de ogen willen openen van alle bril- en lenzendragers die nu naar de concurrent gaan. Bij Hans Anders is méér te ontdekken dan velen denken. Met de nieuwe campagne willen we de keuze van bestaande klanten bevestigen en potentiële klanten over de streep trekken.’
Het bureau omschrijft de campagnestijl als ‘vrolijk, lichtvoetig en zeer visueel geënt’. More: ‘In plaats van overtuigen met reclametaal, laat Hans Anders de feiten spreken: transparante prijzen, goede aanbiedingen en dito service’. Volgens Van Koulil onderscheidt Hans Anders zich hiermee duidelijk van bijvoorbeeld Pearle, Specsavers of Eyewish Opticiens. Van Koulil: ‘Die zetten zich in hun communicatie soms zelfs afzetten tegen elkaar. Hans Anders gaat uit van zijn eigen kracht.”
De commercials zijn volgens Hans Anders gebaseerd op ‘sympathieke customer stories’. Van Koulil: ‘Als kijker maak je kennis met verschillende klanten en hun ervaringen met het merk Hans Anders. Zij ontmoeten allemaal de frisse jongedame die werkt als opticien en letterlijk de verpersoonlijking is van het nieuwe Hans Anders. Emotie en persoonlijke aandacht: het zijn belangrijke aandachtspunten voor de retail de komende jaren.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!