In het onderzoek is de nadruk gelegd op interactie met de patiënt. Van de 133 instellingen zijn 88 instellingen actief op Twitter. Dit maakt Twitter het meest gebruikte kanaal. Lang niet elke instelling blijkt het gesprek met de patiënt aan te gaan. In slechts één op de drie gevallen wordt er gereageerd op een mention of een tweet. Na Twitter is Facebook het meest gebruikte kanaal, op de voet gevolgd door YouTube. Op deze kanalen zijn veel actieve accounts die professioneel zijn ingericht. Maar ook op deze kanalen moeten GGZ instellingen nog veel leren op het gebied van interactie met de patiënt. Google+ loopt als kanaal nog achter. Het aantal instellingen dat actief is ligt duidelijk lager en ook de activiteit op dit kanaal is beperkt. Tussen de instellingen zijn grote verschillen zichtbaar. Altrecht Geestelijke Gezondheidszorg komt als winnaar naar voren. Zij zijn actief aanwezig op drie van de vier onderzochte kanalen en zoeken het gesprek met hun patiënten op. De Pluryn Hoenderloo Groep (nummer twee) en De Hoop GGZ (nummer 3) lopen ook voor op een groot deel van de instellingen. De Social Media Monitor Zorg is hier te downloaden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!