Millennial dads hebben een positief wereldbeeld en zijn bereid om geld uit te geven. Ze hebben bovendien vertrouwen in de economie en zijn daardoor – in vergelijking met leeftijdsgenoten zonder kinderen - ontvankelijker voor toenadering door merken. Ze zijn ook eerder geneigd merken aan te bevelen, waardoor sturen op Word of Mouth een effectieve marketingtool is.
Hipstervaders
De positieve houding van jonge vaders tussen 25 en 35, die wordt gerekend tot de zogeheten millennials, ofwel Generatie Y, doet hen verschillen van de Generatie X, waarvan niet-vaders vaak positiever en vooral gelukkiger zijn dan hun mannelijke leeftijdsgenoten mét kinderen. Althans in Groot Brittannië is dat zo. Een en ander wordt namelijk geconcludeerd door IPG Mediabrands agency Initiative, dat in het Verenigd Koninkrijk een grootschalig onderzoek (meer dan 5000 respondenten) deed naar kenmerken, houding en vooral marktpositie van de hipstervaders.
Precies tweederde (67%) van de onderzochte vadergroep zegt positief vertrouwen te hebben in hun persoonlijke economische situatie, terwijl hun leeftijdsgenoten zonder kinderen dat in mindere mate voelen (59%). Ook moeders onder hun leeftijdsgenoten scoren lager: 58%.
45% van hen heeft alle vertrouwen in de algehele economische situatie. Bij leeftijdsgenoten zonder kinderen ligt dat 5% lager en bij moeders stokt dat aantal zelfs op 35%.
‘Millennials zijn van alle groepen het meest beïnvloed door de impact van globalisatie en hebben daarna nog eens een double dip-crisis meegemaakt. Het stemt positief om te zien dat dit vertrouwen dan zo, en in verschillende marktsegmenten doorklinkt. Het geeft ook aan hoe adverteerders zich in de toekomst tot jonge vaders moeten richten,’ aldus Hanna Chalmers, international research director bij Initiative.
Onroerend goed
Economische stabiliteit is het belangrijkst voor jonge vaders en een steeds groter deel bereikt dat ook. 89% zegt financieel onafhankelijk te zijn. Bij jongvolwassenen zonder kinderen is dat 78%. Twee keer zoveel jonge Britse vaders heeft eigen onroerend goed (34%) als hun leeftijdsgenoten zonder kinderen.
Bron: Marketingweek