Finalisten Reputatiemanagement Award 2013 bekend

KLM, Vodafone, Havenbedrijf Rotterdam, gemeente Den Haag en pensioenfonds PFZW strijden om de Reputatiemanagement Award 2013. Deze nieuwe vakprijs wordt uitgereikt aan de organisatie die er het afgelopen jaar het beste in is geslaagd de waardering bij haar stakeholders aantoonbaar te vergroten. De prijs is een initiatief van Motivaction, DCR en StakeholdersLab.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Reputaties vormen de belangrijkste immateriële activa van organisaties, maar waren door de opkomst van nieuwe communicatiemiddelen de sociale media nooit eerder zo kwetsbaar. Hierdoor groeit bij bestuurders de sense of urgency en prijkt reputatiemanagement in veel boardrooms bovenaan de agenda. Ook de betekenis verandert. Was reputatie voorheen het imago van een organisatie bij het brede publiek, tegenwoordig wordt het steeds vaker opgevat als de waardering bij al haar in- en externe stakeholders. Hierdoor zetten organisaties meer in op hun stakeholderdialoog en het creëren van stakeholderswaarde. Met de award willen de initiatiefnemers deze ontwikkeling stimuleren en het vakgebied inspireren anders met reputatie om te gaan.

Jury en criteria
De Reputatiemanagement Award biedt een podium aan organisaties die het afgelopen jaar aantoonbaar succesvol aan hun stakeholderreputatie hebben gewerkt. De 5 finalisten zijn door een multidisciplinaire jury - bestaande uit Peter Kerkhof (hoogleraar Communicatiewetenschap VU), Bart Combée (directeur Consumentenbond), Rocco Mooij, (hoofdredacteur Communicatie), Jeroen Duijvestijn (eigenaar DCR), Karel Slootman (managing partner Motivaction) en Henk Noort (oprichter StakeholdersLab) - geselecteerd uit de 16 door vakgenoten aangedragen organisaties.

De 5 finalisten hebben bij meerdere stakeholdergroepen de reputatie van hun organisatie aantoonbaar verbeterd, door op aansprekende wijze communicatie, corporate strategie en leiderschap te verbinden. De jury heeft daarbij ook gekeken naar de diepgang en breedte van hun stakeholderdialoog, de borging van het reputatiebeleid binnen hun organisatie en de onderbouwing van het corporate communicatiebeleid vanuit een consistente visie of merkbelofte.

Peiling onder professionals
De Reputatiemanagement Award is een vakprijs. Om de uiteindelijke winnaar te bepalen, zijn bij dezen alle professionals die (in)direct werkzaam zijn op het gebied van reputatie uitgenodigd om op 1 van de 5 finalisten te stemmen via www.reputatiemanagementaward.nl. Dit kan tot maandag 25 november 12.00 uur. Voor casebeschrijvingen van de finalisten: zie de website. De uitreiking vindt plaats op vrijdag 29 november tijdens een feestelijk symposium bij onderzoeksbureau Motivaction te Amsterdam.
____________________________________________________________________

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie