(MKB) bedrijven zullen door Facebook's nieuwe update beter contact kunnen leggen met klanten, zo stelt het sociale netwerk zelf althans. Ook andersom kunnen consumenten makkelijker informatie achterhalen over bedrijven en in contact komen door de nieuwe contactfuncties en een nieuwe lay-out voor Pagina’s.
Call-to-action
De update bevat nieuwe call-to-action knoppen, waardoor het makkelijker wordt om een afspraak te maken of een webshop te bezoeken. De knop is groter, helderder en bevindt zich direct onder de coverfoto. Op dit moment test Facebook ook call-to-action knoppen waaronder 'bel nu', 'stuur bericht' en 'neem contact met ons op'. Deze opties worden later toegevoegd.
Secties
Ook heeft de update twee secties voor Pagina's, namelijk 'shop' en 'diensten', waardoor verschillende organisaties verschillende soort informatie kunnen highlighten.
Lay-out
De vormgeving van Pagina's is veranderd waardoor informatie makkelijk te vinden is door middel van tabbladen.
Cijfers
Wereldwijd zijn er 45 miljoen bedrijven actief op Facebook. In Nederland is 84% van de gebruikers met ten minste één Nederlands MKB-bedrijf verbonden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!