De drie genomineerden zijn Joëlle Wehkamp, Robert van Hoesel en Polle de Maagt. Als talenten onder de dertig geven zij volgens de organisatie ‘nieuwe impulsen aan de marketingcommunicatie’.
Wehkamp heeft zeven jaar als designer en concept designer bij Hema gewerkt. In 2011 richtte ze Studio Sjoesjoe op. Van daaruit werkt ze voor verschillende retailers, reclamebureaus en particulieren. Haar projecten variëren van het ontwerpen van modeartikelen en lifestyleproducten tot het bedenken van merkactivatieconcepten en ‘talk of the town’-evenementen.
Van Hoesel is negentien en naar eigen zeggen de jongste marketingmanager van het land. Het afgelopen jaar heeft hij *bliep geïntroduceerd, een telecommerk speciaal voor jongeren. Ook is Van Hoesel creatief directeur van Young Creators Agency. Vanuit die functie bedenkt hij voortdurend strategische plannen rondom de inzet van talentvolle jongeren in het bedrijfsleven. Het doel is het structureel opzetten van formats waarbij jonge talenten tussen de veertien en achttien jaar bij complexe organisaties problemen helpen oplossen, advies geven en campagnes ontwikkelen.
‘Acts not Ads’ is de slogan van De Maagt. Door zijn artikel ‘Hyves voor marketeers’ werd hij in 2006 door Raymond Spanjar de eerste ‘Hyveswatcher’ genoemd. In 2009 en 2010 werkte hij voor Boondoggle. Vorig jaar richtte De Maagt zijn eigen bedrijf ‘ Ministry of World Domination’ op. Daarmee geeft hij wereldwijd lezingen waarin hij probeert uit te leggen dat hij gelooft dat acties om met de consument in contact te komen een bedrijf succesvol zullen maken in plaats van alleen advertenties.
Naast de bekendmaking van de winnaar van de Jonge Haan 2013, reikt het GvR maandag ook de jaarpijs ‘Coq d’Honneur’ en de oeuvreprijs ‘Coq de Grand Honneur’ uit.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!