Wat is de ware identiteit van Willemijn Karelse die voor Management Team columns over het pr-vak schrijft? Al eerder werd op deze blog die vraag gesteld. Jan Dijkgraaf, journalistieke opperchef van MT, doet er geen uitspraak over 'om begrijpelijke redenen’. Hij vergeet op z'n site de identiteit van de scribente echter af te schermen. Het blijkt Karin Willems te zijn die de bijdragen heeft gepost. Willems was in een vorig leven pr-medewerkster bij Heineken Nederland en is tegenwoordig redactrice bij MT. Weten we eindelijk dat het bij Heineken was waar corporate communicatie en de ceo een persbericht over een massaontslag van de kop ‘Klaar voor de toekomst’ wilden voorzien. En waar de P&O-chef met Mickey Mouse-stropdas op het NOS Journaal verscheen. <?xml:namespace prefix = u1 /> Wie overigens wil weten hoe Karin Willems er uitziet, kan bij deze foto van MT terecht . Het is de rechterdame, inderdaad, die met het Heinekenbiertje in haar hand. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Blijft toch nog een vraag open. Was het niet zo dat Willemijn Karelse een journaliste ervan betichtte een onbetrouwbare ‘dronken tor’ te zijn? Dijkgraaf schreef al eerder op Commlog dat het om iemand van HP de Tijd gaat . Maar wie?
Het blijkt HP-verslaggever Alies Pegtel te zijn, die twee jaar geleden alweer een verhaal maakte over het Holland Heineken House in Athene. Pegtel heeft grote moeite met de weergave van Willems en het feit dat deze onder pseudoniem publiceert. Geen wederhoor mogelijk. En dat had wel gemoeten. Van het feitenrelaas klopt namelijk weinig, aldus Pegtel. Zo ging ze op eigen gelegenheid naar Athene, waren de gehele reis, inclusief overnachtingen en verblijfkosten, door HP de Tijd zelf betaald en georganiseerd. ‘Ja, ik was gratis welkom in het Heineken House, maar dat was iedere Nederlander; het was namelijk een soort openbaar café. Dat het verhaal gewoon een week later in het blad stond, geeft al aan dat ik mijn notitieblokje niet ben kwijtgeraakt. En gedronken heb ik wel, maar dronken was ik allerminst.’
Bovendien was de medewerking van Willems helemaal niet zo ruimhartig als die schrijft. Pegtel: ‘Ik kwam er voor een verhaal over netwerken in het Holland Heineken House, door Willems vooraf bestempeld een “geweldig onderwerp". Ter plekke bleek ze echter niets voor me te kunnen doen. Als journaliste werd me de toegang tot de VIP-lounge in het Heineken House geweigerd, waar de zakenmannen, sponsors en sporters zaten die ik wilde spreken. Jammer, zei Willems, ik weet dat je daar voor gekomen bent, maar dit zijn helaas de regels. Het is alweer even geleden, maar in het stuk beschrijf ik onder andere hoe Karin Willems me rondleidt door de lege ruimten van het Holland Heineken House en dat ze nogal wat marketingjargon uitkraamt. Blijkbaar zat dit haar zo hoog dat ze nu twee jaar na dato alsnog haar gram wil halen. Jammer dat ze dit niet onder haar eigen naam wilde doen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!