De Reputatiemanagement Award 2013

De vakprijs biedt een podium voor organisaties die inspirerend, gedegen en aantoonbaar succesvol aan hun reputatie hebben gewerkt. De winnaar is niet, zoals bij andere reputatieprijzen, de organisatie met de beste reputatie bij het brede publiek. Het gaat hier juist om de organisatie die er vanaf 2012 tot nu aantoonbaar in is geslaagd bij meerdere stakeholdergroepen de reputatie te verbeteren, door communicatie, corporate strategie en leiderschap te verbinden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Karel Slootman, Motivaction: 'Het corporate communicatievak zit in een transitiefase tussen imagebuilding en stakeholderreputatie-management. Sommige communicatieprofessionals zien reputatie nog steeds als de beeldvorming bij het brede publiek en reputatiemanagement als ‘window dressing’ en ‘greenwashing’. Maar het vakgebied raakt er steeds meer van doordrongen dat reputatie de waardering is van alle stakeholdergroepen en dat reputatiemanagement succesvoller is naarmate het de verwachtingen van de stakeholders beter inlost. Om deze ontwikkeling te stimuleren, is een vakprijs in het leven geroepen waarmee organisaties in het zonnetje worden gezet die hun stakeholderreputatie aantoonbaar hebben verbeterd.'

Elke professional die (direct of indirect) werkzaam is op het gebied van reputatiemanagement kan tot woensdag 21 augustus een organisatie nomineren via. Een j met opinion leaders uit de vakgebieden corporate communicatie, pers, onderzoekspraktijk en wetenschap stelt vervolgens een shortlist samen. Uiteindelijk bepalen alle geïnteresseerde reputatieprofessionals in september via een online stemronde welke organisatie de Reputatiemanagement Award 2013 wint.

Initiatiefnemers van de prijs zijn: onderzoeksbureau Motivaction, StakeholdersLab en DCR.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie