Communicatie stelt dit jaar de Ultieme PR Hitlijst samen van de 25 songs die de essentie van het pr-vak het beste uitdrukken.
De komende weken plaatsen we dagelijks de favoriete pr-song van bekende vakgenoten. Via onze pagina op Facebook en in reacties hier verzamelen we suggesties van lezers. Op 30 december wordt de definitieve lijst bekend gemaakt.
Vandaag de allerlaatste: de ultieme communicatiesong van Alex Sheerazi
OPEN van The Scene
’want ik hoor de woorden vallen
maar niemand wordt geraakt’
Zeg nou zelf: zulke mooie zinnen worden er in het Nederlands niet dagelijks gezongen.
Rake typering
En bovendien geeft Thé Lau Tvan The Scene hier een rake typering van veel communicatie. Lees (of eigenlijk liever niet) de ontelbare folders, brochures, persberichten, tweets en blogs die dagelijks het levenslicht zien. Boordevol woorden waar niemand op zit te wachten. Misschien symptomatisch voor een metier waarin menigeen het tot een ware kunst verheven heeft om met heel veel woorden niets te zeggen. Waarin het bepalen van ‘boodschappen voor doelgroepen’, regisseren en controleren nog vaak een te prominente plaats innemen. Maar niet gewanhoopt want Thé Lau reikt ons een net zo simpele als doeltreffende oplossing aan:
‘en ik zeg open, open, open moet het zijn
en ik open, open, open me voor jou
dus open je voor mij’.
Geen verbinding
Tja, een paar woorden die de essentie van communicatie aardig weten te vangen. Zonder openheid is er geen verbinding, geen contact, geen gesprek en komen er al helemaal geen duurzame relaties tot stand. Daarom: luister naar dit weergaloze nummer waarin de tekst wondermooi samenvalt met stem en muziek: puur, rauw, teruggebracht tot de essentie en natuurlijk geen woord teveel.
De beste registratie die ik op You Tube kon vinden is het optreden met Tom Barman (dEUS) bij Pink Pop dit jaar. Ik houd me aanbevolen voor betere versies.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!