De mooiste Koningsdaginhakers, geselecteerd door Verse Reclame.
America Today
De link tussen Koningsdag en America Today ontgaat ons volledig, maar wat geeft het. Het ‘Where is Willy?’ zoekplaatje is ontzettend slim. Iedereen die ooit ‘Waar is Wally’ of ‘Where is Waldo’ heeft gespeeld, zal niet rusten tot Willy is gevonden. Dat is goed voor het engagement, getuige de vele reacties op de post.
En omdat het algoritme van Facebook ook clicks op de foto beloont, zal de inhaker extra veel bereik hebben gekregen. Wat zullen de designers ook hebben gelachen toen ze nog een hoop andere Willy's in de mensenmassa photoshopten.
Deze inhaker is goed voor een glimlach. Natuurlijk ook omdat je in gedachten Máxima hoort hinniken: ‘Wílly! Wílly! Waar ben je, Willy?’
Praxis
Kiki's Portable Pop-Up Store #Koningsdag
Deze inhaker krijgt bonuspunten voor de effort. Er is niet gekozen voor een makkelijk Facebookplaatje, maar voor een video. Er zijn een paar mooie pop-upstores geknutseld en het meisje is natuurlijk een schatje. Het zal ons niet verbazen als Kiki, want zo heet ze, haar eigen fanclub krijgt.
En niet onbelangrijk: de inhaker is relevant. Dat blijkt wel uit de vele mentions in de reacties: ‘Is dit wat voor jullie kleintje?’ Op de site van Praxis vind je de instructies om je eigen winkeltje te maken.
Heineken
Een inhaker in de krant is altijd +1. Omdat je echt gelooft in je creatie en er geld aan uit durft te geven. In het geval van De Telegraaf bereik je meteen 2,2 miljoen Nederlanders, iets dat tegenwoordig ook op Facebook serieus geld kost. Het ‘wuiven’ is een mooie metafoor, die nog prima past bij de gemoderniseerde variant van Koningsdag.
Warsteiner
Mooie plaat. Mooie link. Mooie begeleidende copy: "Geniet tijdens Koningsdag ook van een beetje Duits bier in je bloed."
Credits
Praxis: Yune
Heineken: Boomerang Create
Over Gonnie Spijkstra
Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.
NB: Onthoud die Naam haakte op eigen wijze ook in op Koningsdag.
Deel 1:
Deel 2:
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!