De lijst met de 10 meest gedeelde advertenties is samengesteld door advertentie-techonderneming Unruly. De top 10 is gebaseerd op het aantal ‘shares’ op Facebook en YouTube tot en met 3 augustus.
Eén video in deze top 10 is ook terug te vinden in de door YouTube uitgebrachte lijst van de 5 trending Olympische advertenties op het videoplatform. Het gaat om de commercial van P&G, genaamd Thank You, Mom. De meest gedeelde Olympische advertenties zijn hieronder te bekijken.
10. Nike: Unlimited Future (40,037 shares)
9. Gillette: Perfect Isn't Pretty (41,353 shares)
8. Gatorade: The Boy Who Learned to Fly | Usain Bolt (63,803 shares)
7. Nike: Unlimited Serena Williams (65,668 shares)
6. United: Team USA Commercial | "One Journey. Two Teams." (72,355 shares)
5. BBC Sport: Rio 2016 Olympic Games Trailer (79,295 shares)
4. P&G: Thank You, Mom | Strong (180,725 shares)
3. Under Armour: Rule Yourself | USA Women's Gymnastics (186,865 shares)
2. Under Armour: Rule Yourself | Michael Phelps (308,000 shares)
1. Channel 4: We're The Superhumans (1,256,567 shares)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!