Speciaal voor de introductie van de Cool Can, een bierblikje in de vorm van een fustje, liet Heineken de online game 'Keep the Can Cool?' ontwikkelen, met een hoofdrol voor het nieuwe character 'Canny'. Het spel verwijst naar de Atari-spellen in de jaren '80, een stijlperiode die op dit moment weer helemaal 'hot' is.
Canny moet een parcours met hindernissen afleggen, voordat hij in het park kan genieten van zijn gekoelde biertje. Hij kan namelijk aanvallen verwachten van temperatuurverhogers Streaming Stella, Foxy Fire en Evil Sunny. Gelukkig krijgt hij ook hulp van de Cool Brothers, die zijn biertje weer kunnen koelen. Het spel was op moment van schrijven nog niet te spelen, maar wordt wel al aangekondigd op de site van Heineken.
De campagne zelf haakt in bij de groeiende populariteit van online games bij 20- tot 35-jarigen. Canny speelt ook de hoofdrol in een televisiecommercial, verder is hij te zien in abri's en op vrachtauto's, in de Allerhande en op banners.
De Cool Can zelf ziet eruit als een bierfustje en heeft een duidelijke 'grip'. De kleurstelling is ook aangepast aan de aluminium fustkleur. Heineken introduceerde al eerder speciaal gevormde blikjes in de Verenigde Staten (in 1996, de markt verwachtte daar namelijk iets speciaals van een premiummerk), Frankrijk, Griekenland, Groot Brittannië en Hong Kong.
Om deze nieuwe vorm te krijgen, ontwikkelde Heineken een nieuwe methode: blow-forming, waarbij de buitenzijde van het metaal met kracht tegen een mal geblazen wordt. Hierdoor krijgt het blik zijn gewelfde vorm.
De Cool Can is vanaf begin mei verkrijgbaar bij een aantal grotere supermarkten. Uitsluitend gekoeld, want Heineken wil het drinken-uit-blik aantrekkelijker maken voor de consument-on-the-go. En dan kan Heineken ook iets meer rekenen voor het blikje, de adviesprijs is vastgesteld op 89 eurocent, of 5,35 euro voor een sixpack.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!